Информация за отворени и предстоящи покани за кандидатстване. 

Информация за финансиране на проекти.pdf

Европа за гражданите 2014-2020.pptx

Европейска година на културното наследство 2018г.PPTX

Програма Творческа Европа.ppt

При необходимост от консултация по Ваши идеи за проекти, моля свържете се с д-р Наталия Венелинова nvenelinova@uni-ruse.bg


При необходимост от консултация по Ваши идеи за проекти, моля свържете се с мен. 



Приемът на документи за евростипендии- летен семестър,

по проект "Студентски стипендии-фаза 1" ​стартира на 17.04.2017г.

Срокове:

  • онлайн регистрация (задължителна) 17.04.2017 -14.05.2017г.;
  • ​​Приемно време в РУ:
    18.04.2017 - 17.05.2017
    в часовете:
    10.00-13.00 и 15.00-17.00

Класирането излиза на 5 юни 2017 г. (сряда). ​

Кой може да кандидатства: ​

  • студенти в редовна форма на обучение; 
  • без невзети изпити; ​​
  • минимален успех 4.00.
  • студенти, които са първи курс, първи семестър ОКС Бакалавър и Магистър нямат право да кандидастват за стипендии по проекта.

Необходими документи за кандидатстване за стипендия за успех:

Само студенти в специалности от приоритетни професионални направления могат да кандидатстват!

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg;
  • уверение за успех от предходните два семестъра (един предходен семестър за първокурсници);
  • ​IBAN от лична банкова сметка в ба​нка ОББ (незадължително в момента на кандидатстване);

Необходими докуме​нти за кандидатстване за стипендия за специални постижения: 

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg​;
  • уверение за успех от предходен един семестър (зимен семестър на учебната 2016/2017г.);
  • IBAN от лична банкова сметка в банка ОББ (незадължително в момента на кандидатстване);​
  • служебна бележка;
  • копие на разработка.

Всички условия по кандидатстването ще намерите в приложените файлове:

Grafik-Leten_2016-2017.2.pdf     Правила специални постижения летен.pdf    

Указания за стипендии за успех-РУ leten 16-17.doc   служебна бележка leten.doc

работно време.docx

  fullbright.jpg


Комисия "Фулбрайт" предоставя стипендии на български студенти (след бакалавърска степен), университетски преподаватели, учени и професионалисти за обучение в магистърски и докторски програми, изследователска и преподавателска дейност и квалификация в САЩ. 

    Стипендиантите се номинират след конкурс, който се обявява официално за всяка академична година. 

    Комисията обявява конкурси за следните стипендии през учебната 2018-2019г. :

  • Стипендии "Фулбрайт" за преподавателска и изследователска дейност (5 месеца)
  • Стипендия за развитие на гражданското общество (3-5 месеца)
  • Стипендии "Фулбрайт" за магистърски и докторски програми (10 месеца)
  • Специализации за редовни и задочни докторанти ( 6 месеца)
  • Съвместна стипендия за магистри по бизнес администрация "Фулбрайт- Бизнес колеж Прайс към университета Оклахома" (2 години)
  • Съвместна стипендия за магистърски програми "Фулбрайт-Институт Благодарност към Скандинавия (10 месеца)

    Краен срок за кандидатстване за стипендии Фулбрайт: 8 май, 2017
    Информация и формуляри за кандидатстване: www.fulbright.bg  
    Българо-американска комисия за образователен обмен „Фулбрайт"
    Централен офис: София, бул. Витоша 12, ет. 5
    Тел.: 02 980 8212 и 02 981 6830
    Мария Костова, координатор за български стипендианти (mkostova@fulbright.bg)


Приемът на документи за евростипендии по Проект

"Студентски стипендии-фаза 1" ​стартира на 28.11.2016г.

Срокове:

  • онлайн регистрация (задължителна) 28.11.2016 -15.01.2017г.;
  • ​​Приемно време в РУ:
    28.11.2016 - 23.12.2016
    16.01.2017 - 18.01.2017
    в часовете:
    10.00-13.00 и 15.00-17.00

Класирането излиза на 8 февруари 2017 г. (сряда). ​

Кой може да кандидатства: ​

  • студенти в редовна форма на обучение; 
  • без невзети изпити; ​​
  • минимален успех 4.00.
  • студенти, които са първи курс, първи семестър ОКС Бакалавър и Магистър нямат право да кандидастват за стипендии по проекта.

Необходими документи за кандидатстване за стипендия за успех:

Само студенти в специалности от приоритетни професионални направления могат да кандидатстват!

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg;
  • уверение за успех от предходните два семестъра (един предходен семестър за първокурсници);
  • ​IBAN от лична банкова сметка в ба​нка ОББ (незадължително в момента на кандидатстване);

Необходими докуме​нти за кандидатстване за стипендия за специални постижения: 

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg​;
  • уверение за успех от предходен един семестър (летен семестър на учебната 2015/2016г.);
  • IBAN от лична банкова сметка в банка ОББ (незадължително в момента на кандидатстване);​
  • служебна бележка;
  • копие на разработка.

Всички условия по кандидатстването ще намерите в приложените файлове:

GRAFIK_ZS_2016_2017.xls

Правила специални постижения зимен.pdf

служебна бележка зимен.doc

Указания стипендии успех зимен.doc







Лагер за иновации в Габрово - нестандартен отговор на съвременните предизвикателства

 

Лагер за иновации - Gabrovo Innovation Camp 2016 ще се проведе в Габрово в първите дни на октомври, по инициатива на Президента на Република България Росен Плевнелиев и президента на Комитета на регионите на ЕС Марку Маркула. Събитието ще се осъществи с подкрепата на Областен информационен център – Габрово и евродепутатите Ева Паунова и Андрей Новаков.

Gabrovo Innovation Camp 2016 си поставя за цел да изяви таланта и въображението на активни и ангажирани хора, които желаят заедно да търсят иновативни решения на важни за съвременното общество предизвикателства.

Участниците ще работят съвместно от 1 до 3 октомври 2016 г., насочвани от професионалисти в ролята на ментори. Отборите ще търсят иновативни решения в четири основни предизвикателства - Factories of future; Urban transformation; Innovation education; XXI century democracy /Фабрики на бъдещето; Градска трансформация; Иновации и образование; Демокрацията на 21 век/.

От днес Gabrovo Innovation Camp 2016 разполага с профили в социалните мрежи – https://www.facebook.com/GbInnoCamp/?fref=tshttps://twitter.com/gabrovo2016 и набира участници.

В лагера могат да се включат всички желаещи на възраст над 17 години, мотивирани да развиват творчески идеи в иновативни социални решения. Лагерът ще се провежда на територията на Националната Априловска гимназия и ще завърши с представяне на разработените идеи и награждаване в зала Възраждане.

Събитието, условията за участие и заявките за регистрация ще намерите на специално разработената електронна страница -  http://gabrovoinnovationcamp.eu/ .

Идеята за организиране на лагер за иновации в Габрово с подкрепата на Комитета на регионите и Президентството възникна през април тази година на среща между двамата президенти и кмета на Габрово Таня Христова.

Провеждането на лагери за иновации в различни европейски региони е сред инициативите на Комитета, които имат за цел да стимулират младите европейци да разработват съвместно иновативни идеи за правене на бизнес, а също така чрез наука и образование да търсят конкретни решения на значими обществени проблеми. 

Приемът на документи по Проект "Студентски стипендии-фаза 1" ​стартира на 10.05.2016г.

Срокове:

  • онлайн регистрация (задължителна) 10.05.2016 -30.05.2016г.;
  • ​​в Международен отдел (задължително) - стая 313 в Централен корпус - 10.05.2016-02.06.2016г. ​

Класирането излиза на 21.06.2016г. ​

Кой може да кандидатства: ​

  • студенти в редовна форма на обучение; 
  • без невзети изпити; ​​
  • минимален успех 4.00.

Необходими документи за кандидатстване за стипендия за успех:

Само студенти в специалности от приоритетни професионални направления могат да кандидатстват!

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg;
  • уверение за успех от предходните два семестъра (един предходен семестър за първокурсници);
  • ​IBAN от лична банкова сметка в ба​нка ОББ (незадължително в момента на кандидатстване);

Необходими докуме​нти за кандидатстване за стипендия за специални постижения: 

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg​;
  • уверение за успех от предходен един семестър (зимен семестър на 2015/2016г.);
  • IBAN от лична банкова сметка в банка ОББ (незадължително в момента на кандидатстване);​
  • служебна бележка;
  • копие на разработка.

Всички условия по кандидатстването ще намерите в приложените файлове:

Указания за стипендии за успех-РУ.doc

Правила за стипендии за специални постижения-РУ.doc

СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА.docx

Grafik_15-16 leten.pdf



 

Магистърски програми по програма Еразъм Мундус

Програма MARIHE е съвместна магистърска програма за Изседвания и иновации във висшето образование. Процедурата по кандидатстване е отворена за самофинансиращи се студенти до 26 прил 2016.

Информация за кандидатстване: Brochure_Marihe_februar_2016.pdf   MARIHE_Application_2016_Want the future.jpg

 

ОТКРИТ КОНКУРС ЗА ИЗРАБОТВАНЕ НА НАЙ-ДОБЪР ПОСТЕР НА ТЕМА

"Физиката вчера, днес и утре"

НАЦИОНАЛЕН ВОЕНЕН УНИВЕРСИТЕТ "ВАСИЛ ЛЕВСКИ"

Регламент:

Постерите могат да представят материали свързани с  историята, откритията, развитието, приложението и бъдещето на физиката.

Във конкурса имат право да участват всички ученици, студенти и курсанти , независимо от формата на обучение и вида на учебното заведение в България.

Всеки участник може да представи до 2 постера.

Постерите трябва да отговарят на изискванията за оформяне на постери и да са с размер А1.

Срокове:

1. До 20.04.2016 г. постерите да се предадат или получат в НВУ „В. Левски" на адрес: 5006 гр. Велико Търново, бул. „България" №76 (за конкурса за постери)  или в учебен корпус №3, кабинет 3324, ас. инж. Николай Долчинков. Участниците трябва да изпратят и на E-mail: n_dolchinkov@abv.bg  постера в електронен вид за осъществяване на обратна връзка. Получените по-късно постери няма да се допуснат до конкурса.

2. В периода 27.04 – 30.04.2016 г. всички постери ще бъдат представени в НВУ „Васил Левски". В навечерието на деня на храбростта и на Българската армия – 6 май най-добрите творби ще бъдат наградени.

3. В чест на деня на славянската писменост и култура те ще бъдат представени и в Регионална библиотека „П.Р.Славейков" гр. Велико Търново.

 

Възможност за международен обмен на студенти

 в Институт за технологии Пекин (BIT)


 

Институт за технологии в Пекин (BIT) предлага следните възможности на студентите от Русенски университет "Ангел Кънчев":

  •  стипендии за студенти в магистърска степен - 2 бр.
  • стипендии за студенти за един или два семестъра на учебната 2016-2017г. - 5 бр.

 

Повече информация : 2016 Admission Book.pdf  2016 BIT Scholarship Proposal for University of Rousse”Angel Kantchev”.pdf BIT Economics Degree Programs in English September 2016 Fall semester.pdf

 

Информационен ден по Програма за транснационално сътрудничество

 „Балкани – Средиземно море" 2014-2020

107872a93336230ab4a03447fd6d8a86.jpg 

 

На 11 февруари 2016 г. в гр. София, Бест Уестърн Хотел Експо се проведе  национален информационен ден по Програмата за транснационално сътрудничество "Балкани-Средиземно море" 2014-2020 г, организиран съвместно от Главна дирекция „Управление на териториалното сътрудничество", Министерствота на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Управляващия орган на програмата - Министерство на икономиката, развитието и туризма на Гърция.

Географският обхват на програмата за транснационално сътрудничество „Балкани – Средиземно море" 2014-2020 г. включва участието на три държави-членки на ЕС: Гърция, Кипър и България и две държави кандидат-членки на ЕС: Албания и Македония. Програма „Балкани – Средиземно море"  включва  две приоритетни оси през програмния период 2014-2020: Предприемачество и иновации и Околна среда.
Програмата позволява на публичните органи и организации с нестопанска цел да осъществяват дейности за подобряване и насърчаване на сътрудничеството, обмяна на опит и добри практики в съответствие с приоритетите на Европа 2020 за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж.

Първата покана за проектни предложения по програмата за транснационално сътрудничество Интеррег-V-Б „Балкани-Средиземно море" 2014-2020 г. (BalkanMed) e публикувана на 16 декември 2015 г. Общият бюджет на поканата възлиза на 20 132 788 евро, от които 17 112 870 евро са средствата от ЕС (от Европейския фонд за регионално развитие и от Инструмента за предприсъединителна помощ), а останалите 3 019 918 евро са осигурени от националното съфинансиране на държавите-участнички в програмата.

Крайният срок за подаване на проектни предложения е 15 април 2016 г.

По първата покана са отворени за кандидатстване и двете приоритетни оси:

Приоритетна ос 1 „Предприемачество и иновации" (с предвиден бюджет от 7 793 338 евро) и

Приоритетна ос 2 „Околна среда" (с предвиден бюджет от 12 339 450 евро)

Проектите трябва да включват партньори от поне три страни от общо петте държави-участнички (Гърция; България; Кипър; Албания и Бивша Югославска Република Македония).

Бюджетът на проектите по Приоритетна ос 1 може да варира от 500 000 евро до 1 000 000 евро, а по Приоритетна ос 2 - от 500 000 евро до 1 500 000 евро.

Допълнителна информация във връзка с поканата и подаването на проектни предложения,

https://sites.google.com/site/interregbalkanmed и

http://www.interreg.gr/en/programmes/2012-05-11-09-00-08/balkan-mediterranean.html

Презентации от информационния ден: Distribute.rar

Информационен ден по Оперативна програма

„Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020.

default_news-2482-3596.jpg 

 

На 12.02.2016г. в Пленарна зала на Община Русе Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност", организира информационна кампания за представяне на процедура „Подкрепа за внедряване на иновации в предприятията" и „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия" по Оперативна програма „Иновации и конкурентноспособност" 2014-2020.  Срещата беше официално открита от зам. - министър Даниела Везиева.

Процедура „Подкрепа за внедряване на иновации в предприятията" е насочена към предприятия с най-малко три приключили финансови години и по нея може да се кандидатства с проекти за внедряване в производството или за реализация на иновативен продукт, или внедряване на процес, включително собствена иновативна разработка. Процедурата е фокусирана върху подкрепа на българските предприятия за повишаване на иновационната дейност в тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация, като изпълнението на проектите, подкрепени по процедурата, следва да води до пазарна реализация на продукт. Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ  е 100 000 лева, а максималният - 1 милион лева за микро, малки и средни предприятия и до 1,5 милиона лева - за големи предприятияа.Крайният срок за подаване на проектните предложения е 4 април 2016г.

Процедура „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия" е предвидена за предприятия с по-малко от три приключили финансови години. По нея може да се кандидатства с проекти за разработване на иновативни продукти или процеси, включително тяхното тестване, създаване на прототипи и пилотни линии, както и защита на интелектуалната собственост. Проектите могат да са свързани с участие в представяне на новите продукти или процеси. Минималната помощ по проект е 50 000 лева, а максималната - 391 166 лева. Крайният срок за кандидатстване е 5 май 2016г.


Допълнителна информация е публикувана на интернет страницата на Управляващия орган: www.opcompetitiveness.bg.

Презентациите, направени от експертите: Presentation_Innovation_Infodays_Final.pptx 

Presentation_Startups_Infodays_08-02-2016.pptx


 


 

Информационна среща за подготовка на проектни предложения по схема „Обмен на персонал, научноизследователска дейност и иновации" (RISE), дейности Мария Кюри,

Рамкова програма "Хоризонт 2020"

 

На 08.02.2016г. в голямата конферентна зала на Университета за национално и световно стопанство, София  се проведе информационна среща във връзка с подготовката на проектни предложения по Рамковата програма на ЕС за научни изследвания и иновации „Хоризонт 2020", дейности Мария Кюри. Събитието бе организирано от Центъра за изследователски и образователни проекти (ЦИОП) към УНСС.

На срещата присъстваха проф. д-р Валентин Гоев, зам.-ректор по научноизследователската дейност, проф. д.ик.н. Станка Тонкова, директор на ЦИОП, д-р Десислава Коларова, проектен консултант в Изпълнителната агенция за изследвания към Европейската комисия, Антоанета Матеева и Габриела Чупренска от БАН - контактни лица по програмата, представители на дирекция „Наука" на МОН, преподаватели, докторанти, гости.

                all.jpg             presentator.jpg

Представени бяха основните приоритети и цели, заложени в програма „Хоризонт 2020", както и тяхното вписване в стратегията Европа 2020 на Европейската комисия. Основен елемент в презентацията бе схемата „Обмен на персонал, научноизследователска дейност и иновации" (RISE), дейности Мария Кюри, чийто срок за подаване на проектни предложения е отворен до 28.04.2016. Основни елементи в схемата RISE са трансферът на разширени знания посредством обмен на персонал и утвърждаването на партньорствата в научноизследователската сфера, включвайки организации от държави членки /асоциирани държави на ЕС, както и страни извън ЕС.

Презентацията, направена на срещата :UNWE H2020 and MSCA_ DK LAST.pptx

Интернет страница дейности Мария Кюри: http://ec.europa.eu/msca

 

Публикации в международен журнал „Съвременни тенденции в природните науки"

Журнал  „Съвременни тенденции в природните науки" на Технически факултет, Университет Питещи, Румъния приема оригинални научни или обзорни доклади на английски език. Публикуването е  безплатно.

Журналът покрива следните академични области:

  1. Градинарството ( овощарството , лозарството , зеленчукопроизводството ,цветарство , и т.н. )
  2. Биология
  3. Екология и опазване на околната среда
  4. Почвознание
  5. Образование, качество на живот и др.

Журналът е индексиран от : Google Scholar, SCIPIO, Index
Copernicus, CAB ABSTRACT, DOAJ (Directory of Open Access Journals), etc

Ръкописите трябва да са изпратени в съответствие с инструкциите за авторите. Те ще бъдат публикувани след приемане от редакционния комитет и рецензентите.

Ръководството за автори и допълнителна информация може да бъде намерена на адрес: www.natsci.upit.ro <http://www.natsci.upit.ro/>

Всички ръкописи трябва да се изпратят като прикачени файлове на адрес: b_science_upit@yahoo.com <mailto:b_science_upit@yahoo.com>

Изпратените доклади не трябва да са били вече публикувани, или в процес на оценка за друго издание. Сроковете за набиране на доклади са отворени целогодишно. Честота на публикуване: 2 издания през годината.


 

 

Покана за участие в конференция на Военноморска академия

 „Мирча чел Бътрън“, Румъния

В периода 12-14.05.2016г. във Военноморска академия „Мирча чел Бътрън“, Румъния, ще се проведе втората международна научна конференция SEA-CONF 2016. Разработки с висока научна стойност в конкретни области като военни науки, навигация и корабно дело, машинно инженерство, електроинженерство, управление, хуманитарни и фундаментални науки ще бъдат представени и публикувани в научните трудове на нашата академия.

За повече информация посетете http://www.anmb.ro/ro/conferinte/sea-conf

E-mail: sea-conf@anmb.ro

Покана: SEA-CONF 2016.pdf

Покана за участие в конференция на Военноморска академия

„Мирча чел Бътрън“, Румъния

На 14-16. 04.2016г. във Военноморска академия „Мирча чел Бътрън“, Румъния ще се проведе 38-ата научна сесия за студенти CADET-NAV 2016. По този случай ще бъдат представени разработки с висока научна стойност в следните специфични области: военни науки, оръжия, комуникации, навигация и корабно дело, машинно инженерство, електроинженерство, управление, чужди езици и фундаментални науки.

За повече информация посетете:  http://www.anmb.ro

E-mail: cadenav@anmb.ro

Покана: Cadet-Nav 2016.pdf

 

Конкурс за иновативни идеи „Green Brain of the Year"

Бакалавърската програма Системи за устойчива енергия и околна среда на Техническия университет на Близкия изток, кампус Северен Кипър (METU NCC), която е създадена като уникална академична програма, в отговор на високите изисквания на нашия свят през 21 век, представя конкурса (Green Brain of the Year Contest). Конкурсът е обявен, за да увеличи и подсили международната осведоменост сред младежи, по-специално особено ученици и студенти относно жизненоважната триада: устойчива околна среда, устойчива енергия и устойчиви водни ресурси.

Конкурсът за Green Brain of the Year" приема предложения от студенти. Състезанието е известно още и като Международен конкурс за проекти, и акцентира върху оригинални идеи, които се оценяват за устойчивост. Участниците трябва да формират екипи от двама, да предложат оригинални проекти, да решат проблем, засягащ жизненоважната триада, да анализират устойчивостта, да предадат електронно работата във форматиран вид по електронен път, съгласно указанията до максимум 2000 думи на английски език.  Ограничен брой таблици и фигури могат да бъдат използвани, за да се опише адресираният проблем и предложеното решение като система или процес. Електронно подадените предложения ще бъдат оценени от жури, с критерии:

  1. Актуалност  на проблема;
  2. Оригиналност, устойчивост и влияние на концепцията;
  3. Проверка на устойчивостта чрез анализ и експерименти;
  4. Качество на писане и илюстриране.

Петте отбора финалисти от двете категории на конкурса ще бъдат поканени в Технически университет на Близкия изток, кампус Северен Кипър (за сметка на организаторите) през октомври 2016, за да представят проектите си пред журито. Победителите ще спечелят титлата Зелен мозък на годината  или Зелен мозък на годината младши. Всички финалисти ще посетят с екскурзовод северен Кипър. Отборите на първите три призови места ще получат и парична награда. Двамата участници във всеки отбор трябва да направят лично презентацията в университета.

Повече информация за конкурса и подаване на предложения за участие: http://greenbrain.ncc.metu.edu.tr/


 

Обява за стаж на Атланстическия съвет, програма Лидерство.


 

Страница за кандидастване по програмата : Millennium Fellowship

The Atlantic Council's Millennium Leadership Program (MLP) is excited to announce that we are now recruiting for the  Millennium Fellowship. The deadline to submit applications is March 1, 2016. Ideal applicants will bring to the fellowship an entrepreneurial spirit, unique vision for the future, character to inspire and lead, and passion for shaping the world.

 

This two-year program engages rising leaders from around the world who share the Council's mission for building a secure and prosperous future. Through the fellowship, fellows will join a global network of exceptional peers, meet with world leaders and senior experts at high-profile international events, go behind the headlines to discover issues at the cutting-edge of global trends through study tours and Master Classes, and lead the debate through opportunities to speak, publish, and collaborate on impact projects.

 

Приемът на документи по Проект "Европейски стипендии" ​стартира на 26.10.2015г.

Срокове:

  • Онлайн подаването на документите за кандидатстване 22.10.2015 -12.11.2015г.;
  • ​​в Международен отдел-стая 1-313б - 26.10.2015-17.11.2015г. ​

Класирането излиза на 01.12.2015г. ​

Кой може да кандидатства: ​

  • редовни студенти; 
  • без невзети изпити; ​​
  • минимален успех 4.00 от предишните два семестъра​​

Необходими документи за кандидатстване за стипендия за успех:

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg;
  • уверение за успех от предишните два семестъра (зимен и летен на учебната 2014/2015 г.) ;
  • ​IBAN от лична банкова сметка в ба​нка ОББ (незадължително) 

Необходими докуме​нти за кандидатстване за специална стипендия: 

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg​
  • уверение за успех от предишен един семестър (летен семестър на 2015/2016г.)
  • IBAN от лична банкова сметка в банка ОББ (незадължително);​
  • служебна бележка;
  • копие на грамота/разработка ​

Документи:

Grafik-zimen_semestar_2015-2016.pdf   Стипендия за успех.doc  Специална стипендия.doc  sluj belejka zimen.doc

 

untitled.png 

Търсят се най-отговорните изследователи на Европа!

Фондация King Baudouin (Белгия), “la Caixa” Фондация (Испания), Фондация Cariplo (Италия), Lundbeck Фондация (Дания), Фондация Robert Bosch (Германия) и Европейският център на фондации обявяват награда, с която да отличат най-добрата практика в сферата на отговорните изследвания и иновации.

Как?

Кандидатите следва да отговарят на следните условия:

Да са университети, изследователски институти, индивидуални изследователи, консорциум от изследователи, организации на гражданското общество, както и организации от друг тип, включени в практиката на отговорните изследвания и иновации в Европа.

Изследването, с което кандидатстват следва да се провежда в момента или да е приключено не по-рано от 2013г.

Изследване, проведено от стопански организации не се допуска за участие в надпреварата.

Кога?

Набирането на кандидатури приключва на 7 декември 2015. След този срок ще бъдат избрани 15 (петнадесет) финалисти, чиито кандидатури ще бъдат цялостно анализирани, а наградите ще бъдат връчени в края на 2016г.

Каква е наградата?

Три награди от по €20 000 всяка.

Заинтригувахме ли ви?

За повече подробности, моля посетете следния website, където да научите повече за целта на наградата, процедурата, критериите както и контактните данни на лицата, които отговарят за наградата на Европейските фондации.

 http://www.efc.be/news/call-for-proposals-for-the-european-foundations-award-for-responsible-research-and-innovation/

Помогнете ни да открием и споделим най-добрите изследователски практики в Европа!


Националната покана за кандидатстване, КД 1, сектор „Висше образование"

Националната покана за кандидатстване, КД 1, сектор „Висше образование" - мобилности на студенти и персонал между Програмни и Партниращи държави е качена на сайта на Центъра за развитие на човешките ресурси на първа страница в секция „Новини". Поканата се отнася за региони IPA и ENI.  

Линк към поканата -  http://www.hrdc.bg/ed_files/file/Second%20Call%202015_KA107%281%29.pdf


 

K-TRIO-logo.jpg

Във връзка с изпълнението на проект К – TRIO 2 (Нощ на учените 2015),

Русенският  университет Ангел Кънчев" обявява  КОНКУРС на тема:

Светлината в картини,образи и слово",

                                                посветен на Международната година на светлината

За участие в конкурса каним преподаватели, докторанти, студенти, ученици и граждани с разработки в следните жанрове:

  • поезия;
  • проза (есета и др.);
  • живопис;
  • фотография;
  • научни разработки: прототипи, макети, мостри, схеми, постерни идейни проекти.

Разработките не трябва да са участвали и да са били награждавани в други конкурси. Научните разработки, участващи в конкурса, трябва да бъдат придружени от описание в размер не по - голям от половин страница компютърен набор, формат А4. На всички участници ще бъдат присъдени сертификати за участие в конкурса, а най- добрите в различните категории ще бъдат премирани.

Срокове

  • Регистрация на намерение за участие: до 04.09.2015 г., 17 ч. в стая 1.313Б на Ректората (Направление Европейска интеграция и международно сътрудничество), или на  e-mail: eims@uni-ruse.bg  (Регистрационен формуляр REGISTRATION_FORM_K-Trio.docx , или може да се вземе на място в стая 1.313Б)
  • Предаване на готовите разработки: до 18.09.2015 г., 17 ч. в стая 1.313.Б на Ректората (Направление Европейска интеграция и международно сътрудничество).
  • Оценяване на разработките от експертна комисия: до 23.09.2015 г.
  • Отличаване на наградените разработки: 25.09.2015 г., Централно фоайе на Ректората, 10:00 ч.

Предварителна програма: RN programa 2015.doc

Списък на наградените участници в конкурса „Светлината в картини,образи и слово",

 

Първо място в категория „Иновативна разработка“ - Явор Стефанов


 

Първо място категория „Художествена фотография“ - Анна Димитрова

Второ място категория „Художествена фотография“ - Мартина Ивелинова Милкова

Трето място категория „Художествена фотография“ - Росица Александрова Стойкова


 

Първо място категория „Поезия и проза“ - Миглена Цветкова

Второ място категория „Поезия и проза“ - Живодар Душков

Трето място в категория „Поезия и проза“ - Анна Димитрова

Трето място категория „Поезия и проза“ - Станимир Георгиев Станев

 

Информационни срещи на ОИЦ-Русе

На 21.07.2015 г.  (вторник) от 11:00 ч. на пл. Свобода № 6, Зала 1 на Областна администрация-Русе , ОИЦ-Русе ще представя отворена процедура „Активни " на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020" и електронно кандидатстване чрез системата ИСУН 2020. Моля вижте поканата  програмата в прикачените файлове.

Programa Aktivni.doc   Pokana Aktivni.doc 

На 16.07.2015 г. (четвъртък) от 14:00 ч. на адрес: пл.Свобода № 6, Зала 1 на Областна администрация-Русе.

Събитието е съвместна инициатива на Областна администрация-Русе, Русенска търговско - индустриална камара и Областен информационен център-Русе и е  за Общините Русе, Сливо поле и Ветово. Моля вижте поканата и програмата в прикачените файлове.

Събитието ще включва:

  • Представяне на отворена процедура „Ново работно място 2015 " на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020"
  • Електронно кандидатстване чрез системата ИСУН 2020
  • Възможности за бизнес проекти според Индикативните годишни работни програми на оперативните програми за 2015 година

На 21.07.2015 г.  (вторник) от 11:00 ч. на пл. Свобода № 6, Зала 1 на Областна администрация-Русе , събитието е за всички общини в Област Русе, като ще включва:

  • Представяне на отворена процедура „Активни " на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020"
  • Електронно кандидатстване чрез системата ИСУН 2020.

На 22.07.2015 г. (сряда) от 11:00 ч. в Заседателна зала  в сградата на Община Бяла, събитието е за общините Бяла, Ценово, Две могили, Иваново, Борово, като ще включва:

  • Представяне на отворена процедура „Ново работно място 2015 " на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020"
  • Електронно кандидатстване чрез системата ИСУН 2020

pokana 16_07_2015(1).doc   programa 16_07_2015(1).doc


 

Информационна среща по одобрената Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020

Областен информационен център- Русе има удоволствие да Ви покани да вземете участие в информационното събитие, посветено на първата одобрена процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Подобряване на производствения капацитет в МСП" по одобрената Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020" в ЗАЛА 1 на Областна администрация на 20 МАЙ 2015
ГОДИНА (СРЯДА), от 14.00 до 15.00ч.

При проявен интерес, моля да потвърдите присъствието на Вас или Ваш представител на тел: 082/506 899, или електронна поща: oic_ruse@abv.bg или oic.ruse@eufunds.bg

Очакваме Ви!

Резултати от селекцията на проектни предложения по дейност КД2 „Сътрудничество за иновации и обмен на добри практики” – дейност „Стратегически партньорства”, сектор „Младеж“, подадени по Покана за кандидатстване 04 февруари 2015г.

Информацията е достъпна в секция „Сътрудничество за иновации (КА2)", секция „Младеж", подсекция „Резултати", както и на директния линк тук:

На 15 април 2015, в гр. Русе се проведе първото информационно събитие по Програмата Interreg V-A Румъния-България

 На 15 април 2015, в гр. Русе се проведе първото информационно събитие (инфо-ден) по Програмата Interreg V-A Румъния-България и първата покана за представяне на проектни предложения отворена на 26 март 2015 г. Събитието беше организирано от Съвместния секретариат в рамките на Регионалния офис за трансгранично сътрудничество Кълъраш за границата Румъния-България, в сътрудничество с представителите от Управляващ орган в Румъния и Националния орган в България.

Срокът за подаване на проектни предложения с т.нар „меки" мерки по първите три приоритетни оси е 30.06.2015 г., а за подаване на предложения за инвестиционни проекти – 30.09.2015 г.

Информационната каравана насрочена за периода април-май 2015 има за цел да представи потенциалните възможности за финансиране на бенефициентите по Програмата Interreg V-A Румъния-България, полезни за подготовката и насърчаването на бъдещи проекти. Караваната ще спре във всяка от 8-те области в България (Добрич, Силистра, Русе, Велико Търново, Плевен, Монтана, Видин, Враца) и 7-те окръга в Румъния (Констанца, Кълъраш, Гюргево, Телеорман, Долж, Олт и Мехединци).

Презентации oт събитието:

Първа покана за набиране на проектни предложения.ppt

Апликационен формуляр.ppt

Критерии за селекция.ppt

Въпроси и отговори, свързани с първата покана.docx


Програма "Хоризонт 2020"

 „Хоризонт 2020“ е отворена за всички. По „Хоризонт 2020“ има само един набор от опростени правила и процедури, които да се следват. Това означава, че участниците могат да се фокусират към това, което е наистина важно: Научни изследвания, иновации и резултати. Този фокусиран подход гарантира бързото стартиране на нови проекти — и по-бързо постигане на резултати. Правилата са изготвени така, че да гарантират справедливост, да защитават участниците и да осигуряват правилното изразходване на публични средства.

Кой може да кандидатства

За стандартни научноизследователски проекти — обединения от поне три юридически лица. Всяко лице трябва да е установено в държава членка на ЕС или в асоциирана държава.

За други програми — Европейски научноизследователски съвет (ERC), Инструмент за МСП, съфинансиране на покани за участие или програми на националния или обществения сектор, координиране и подкрепа, обучение и мобилност  — минималното условие за участие е едно юридическо лице, установено в държава членка или в асоциирана държава.

Може да бъдат наложени допълнителни условия. Проверете работната програма за подробна информация.

Какво се финансира

Научни и иновативни действия. Кой? Обединения от партньори от различни държави, промишлени отрасли и учени.

Иновативни дейности. Кой? Обединения от партньори от различни държави, промишлени отрасли и учени.

Действия за координиране и подкрепа. Кой? Отделни субекти или обединения от партньори от различни държави, промишлени отрасли и учени.

Субсидии за изследвания на границата на научното познание — Европейски научноизследователски съвет. Кой? ERC финансира изтъкнати млади, прохождащи изследователи, вече независими изследователи и старши ръководители на изследвания. Изследователите могат да са с различна националност и техните проекти могат да бъдат от всяка научноизследователска област.

Подкрепа за обучение и кариерно развитие — действия по инициативата „Мария Склодовска-Кюрѝ“. Кой? Прохождащи изследователи или опитни изследователи (от всяка националност), технически персонал, национални/регионални програми за изследователска мобилност.

Инструмент за МСП. Кой? До участие се допускат само МСП. Едно самостоятелно МСП или консорциум от МСП, установени в ЕС или в асоциирана държава.

Директен път към иновации. Кой? Промишлени предприятия, включително МСП, с най-малко трима и най-много петима партньори и максимален принос от ЕС в размер на 3 млн. евро за проект.

Отворени конкурси за набиране на проекти предложения по програма "Хоризонт 2020". http://horizon2020.mon.bg/?go=page&pageId=43


Покана за набиране на стипендианти по проект TRAIN TO MOVE (T2M)/FP7-PEOPLE-2013-COFUND


Университетът на Торино, който изпълнява проект TRAIN TO MOVE (T2M) с финансовата подкрепа на Европейската комисия по Програма „Хора"/FP7-PEOPLE-2013-COFUND и със съ-финансиране от банковата фондация „Compagnia di San Paolo", публикува покана за набиране на 14 нови стипендианти (втора поредна покана в рамките на проекта).

Успешните кандидати ще имат възможност да  работят по конкретен изследователски проект в един от 26-те департамента на университета, както и да придобият допълнителни умения, свързани с трансфера на знания между академичния и неакадемичния сектор.

Подробна информация за условията на кандидатстване: www.train2move.unito.it

Краен срок за кандидатстване: 05.05.2015 г.

Проект TRUSS/Н2020-MSCA-ITN-2014   набира кандидати за 14 позиции 

University College Dublin, координатор на проект „TRUSS", финансиран от Европейската комисия по РП „Хоризонт 2020", дейностите Мария Склодовска-Кюри, обяви конкурс за 14 свободни позиции за изследователи в ранния етап от кариерата. Успешните кандидати ще бъдат назначени от организациите-членки на консорциума по проекта. 

Подробна информация за условията на кандидатстване:

 http://ec.europa.eu/euraxess/index.cfm/jobs/jobDetails/33993271

Краен срок за кандидатстване: 01.05.2015 г.

Национална покана за кандидатстване по КД2, Стратегически партньорства, сектор Младеж

Национална покана за кандидатстване по КД2, Стратегически партньорства, сектор Младеж, с краен срок за кандидатстване 30.04.2015год., 13:00 часа българско време.

Проектните предложения, финансирани по тази Ключова дейност, следва да се фокусират върху разработване, изпробване и/или прилагане на иновативни практики в областта на младежта; транснационални младежки инициативи, промотиращи предприемаческите нагласи и умения, с цел да се насърчи активното гражданство и предприемачество (включително социалното предприемачество) между участващите страни. Обмен на добри практики, сътрудничество между регионални органи и др.

Стратегическите партньорства в областта на младежта трябва да включват

А) най-малко три партньорски организации от три различни програмни държави, включително кандидатстващата организация. Няма ограничение в максимален брой, но бюджетът е определен до 10 организации.

Б) ако кандидатите са неформални групи от младежи или младежки организации, в партньорството могат да участват минимум две младежки организации от две различни програмни държави, включително кандидатстващата организация.

Всички участващи организации трябва да бъдат определени на етапа на кандидатстване. Броят на партньорските организации и финансирането могат да варират в зависимост от целите и дейностите на проекта.

Пълният текст на на поканата е достъпен тук.

Електронен формуляр за кандидатстване тук

Документите, които задължително се прилагат към формуляра за кандидатстване, може да намерите в публикуваната Национална покана, КД2, сектор Младеж.

Приемът на документи по Проект "Европейски стипендии" ​стартира на 01.04.2015г.

Срокове:

  • Онлайн подаването на документите за кандидатстване 01.04.2015 -28.04.2015г.;
  • ​​в Международен отдел-стая 1-313б - 01.04.2015-30.04.2015г. ​

Класирането излиза на 19.05.2015г. ​

Кой може да кандидатства: ​

  • редовни студенти; 
  • без невзети изпити; ​​
  • минимален успех 4.00 от предишните два семестъра​​

Необходими документи за кандидатстване за стипендия за успех:

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg;
  • уверение за успех от предишните два семестъра (летен на учебната 2013/2014 и зимен на 2014/2015г.) ;
  • ​IBAN от лична банкова сметка в ба​нка ОББ (незадължително) 

Необходими докуме​нти за кандидатстване за специална стипендия: 

  • онлайн формуляр от сайта на проекта www.eurostipendii.mon.bg​
  • уверение за успех от предишен един семестър (зимен семестър на 2014/2015г.)
  • IBAN от лична банкова сметка в банка ОББ (незадължително);​
  • служебна бележка;
  • копие на грамота/разработка ​

Документи:

График.doc    Служебна бележка летен.doc  Стипендия за успех.doc  Специална стипендия.doc


Официален старт на програма Interreg V –A Румъния – България за новия програмен период

            На 26 март 2015 г в Белоградчик беше даден официалният старт на програмата Interreg VA Румъния – България за новия програмен период. На събитието присъстваха заместник-министри от българското и румънското министерства на регионалното развитие, Кипрос Киприяну от Европейската комисия, румънският посланик в София Н. Пр. Антон Пъкурецу, областни управители от трансграничния регион, кметове на български и румънски общини и много други потенциални бенефициенти на програмата.

            Преди това, на 25 март 2015 г., Русенският университет взе участие в работата на Комитета за наблюдение на програмата като негов член и официален представител на висшите училища в българската част на трансграничния регион.

            Програмата V –A Румъния – България с общ бюджет 258,5 млн. евро е първата, подписана от Европейската комисия, програма за трансгранично сътрудничество и същевременно обявена за най-прозрачната програма през предходния програмен период.

            Заедно със старта на програмата беше обявено и началото на набиране на проектни предложения по първите три приоритетни оси: PA 1 A well connected region, PA 2 A green region, PA 3 A safe region, чието финансиране възлиза на 208,1 млн. евро и представя 80 % от общия бюджет на програмата. Поканата по другите две оси PA 4 A skilled and inclusive region, PA 5 An efficient region ще бъде пусната през втората половина на 2015 г.

            Комитетът за наблюдение одобри всички документи на програмата и те вече са качени на нейния официален сайт: www.cbcromaniabulgaria.eu. В програмата са налице нови елементи, отсъстващи в условията за кандидатстване през предходния програмен период, а именно:

  • Условие за одобряването на един проект е да отговаря на критериите за допустимост и административните критерии и да е получил минимум 60 точки по техническата и финансовата част. Ако проектът набере повече от 90 точки, той се предлага за сключване на договор.
  • Една организация може да изпълнява едновременно не повече от 4 проекта, когато е водещ партньор.
  • Разходите за персонал и административните разходи се изчисляват като процент от директните разходи /flat rates/ и за тях не се подават оправдателни документи, но същите се пазят в организацията-бенефициент.
  • Разходите се смятат за допустими от момента на селектирането на даден проект, а не от момента на подписването на договор и др.

    Презентациите, които синтезират новите моменти в програмата VA Румъния – България, могат да бъдат намерени в сайта на Русенския университет – Международна дейност – Информационен прозорец.

    Срокът за подаване на проектни предложения с т.нар „меки" мерки по първите три приоритетни оси е 30.06.2015 г., а за подаване на предложения за инвестиционни проекти – 30.09.2015 г.

Информационни материали

Presentation Interreg V-A Romania-Bulgaria Programme.ppt

Applicants Pack presentation.pptx

Ръководство.rar   Methodology for using flat-rate.rar  List of eligible expenditure for projects.rar

За информация: проф. д-р Юлиана Попова – заместник-ректор - 0887 899 654.

International Student Week in Belgrade 2015 - ISWiB 2015

The youth association World Youth Wave announces the Official Call for Applications for the 9th International Student Week in Belgrade - ISWiB 2015 which will be held from 12th to 19th July 2015 in Belgrade, Serbia. This year’s festival theme is Unwrap!

APPLICATION DEADLINE IS 1st APRIL 2015, 23:59 CET! Call for Applications PDF.pdf

Fundamental Rights in Europe, which will take place from 12 to 26 July 2015 in a magical setting of the Giant Mountains in the Czech Republic.

Date: From 12 July 2015 (16:00) to 26 July 2015 (10:00)
Venue: Patejdlova Bouda, Giant Mountains, Czech Republic
Topic: Fundamental Rights in Europe with a specialisation course on Right to Privacy in a Digital Age
General Course: Xavier Groussot, Eduardo Gill-Pedro (Lund University)
Specialization Course: Orla Lynskey (LSE)
Distinguished Lecturers: Sacha Prechal (ECJ), András Sajó (ECHR)
Guest Lecturers: Barbara Havelková (University of Oxford), Jan Komárek (LSE), Daniel Sarmiento (University Complutense of Madrid)
Course Fee: € 500 (incl. accommodation and full board)

CLS Summer School 2015_Interim Programme.pdf CLS Summer School 2015_Lecturers.pdf CLS Summer School 2015_Poster.jpg

More information: http://summer.society.cz/en/#general-information

Türkiye Scholarships Undergraduate and Postgraduate Programmes Applications for 2015

Application Starting Date : 25 February 2015
Application Deadline : 31 March 2015
Türkiye Scholarships Postgraduate and Undergraduate Programmes are full government funded programmes for successful international students from all over the world for undergraduate and postgraduate studies in Turkey.

The application to Türkiye Scholarships programmes is online and totally free process.

More information 2015 TB Basvurulari.docx 2015 Turkey Scholarships.doc

Центърът за европейски и международни изследвания (ЦЕМИ), съвместно с Фондация Фридрих Еберт - Бюро  България, организира проект: „Регионалното сътрудничество в Югоизточна Европа: Можем ли сами?Къде е ЕС?”

Целта на проекта е да се даде възможност на участниците – 20 младежи с интерес в сферата на външната политика и

международните отношения да се запознаят с приоритетите, проблемните точки и перспективите пред регионалното

сътрудничество в Югоизточна Европа; да формулират своя анализ в каква посока трябва да се развиват регионалните

отношения с оглед на новите реалности, да идентифицират мястото на ЕС в този формат и да представят своята гледна

точка за ролята и значението на България в регионален контекст. Разработките на одобрените за участие ще

бъдат публикувани и представени публично.

 За повече информация Obiava-konkurs.doc


 

Национален конкурс за есе на тема „Нашият свят, нашето достойнство, нашето бъдеще”, по повод Европейската година за развитие 2015 г.

Дипломатически институт към Министъра на външните работи организира Национален конкурс за есе на тема „Нашият свят, нашето достойнство, нашето бъдеще", по повод Европейската година за развитие 2015 г.

 В конкурса участие могат да вземат български ученици от 11ти и 12ти клас и студенти, следващи в университети в България. Наградата за победителите е посещение на Европейския парламент и други европейски институции в Брюксел през м. юни 2015 г.,а есетата им ще бъдат публикувани на интернет страницата на Дипломатическия институт и в електронното списание „Дипломация".

За повече информация вижте приложения анонс. Anons_Ese_EYD2015.docx


 

VI МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ НА МЛАДИТЕ УЧЕНИ

11 - 13 юни

Пловдив, 2015 г.

НАУЧНИ НАПРАВЛЕНИЯ

„Математика и информатика", „Физика” , „Екология", „Химия" , „Биология", „Техникаитехнологии" ,„Медицина" , „Дентална медицина", „Фармация" , „Аграрнинауки", „Филология (Лингвистика и Литературознание"), „Педагогика и психология", „Обществени науки" , „Мениджмънт", „Глобализация и туризъм"

ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

*http://www.subplovdiv.com/; http://icys2013.uni-plovdiv.net/*

Обща покана за подаване на предложения по Програма "Еразъм+"


Европейската комисия публикува Общата покана за подаване на предложения по Програма "Еразъм+" и Ръководството по Програма „Еразъм+“ за 2015 година.

Документите са достъпни на адрес: http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/discover/guide/index_en.htm

Ръководство по Програма "Еразъм+" на английски език

Ръководство по Програма "Еразъм+" на български език

Препоръка на Европейската комисия и Националната агенция приоритетно да се използва английската версия на Ръководството по Програма "Еразъм+".

Кандидатстването на национално ниво ще започне след публикуването на национални покани за кандидатстване по различните сектори на ключовите дейности на страницата на Центъра за развитие на човешките ресурси.


 
  
                                                                                                                                                                      

                           Европейска нощ на учените 2015

            Съюзът на учените в България  в рамките на проекта K-TRIO 2 (Role of Researchers in the Triangle of Knowledge), финансиран по програмата на Европейската комисия за научни изследвания и иновации „Хоризонт 2020", обявява

конкурс за ПОЕЗИЯ от български учени и докторанти.

В конкурса може да се участва с до 5 стихотворения (може и публикувани, като се цитира източникът) на български език.

Подбраните от компетентно жури стихотворения ще бъдат отпечатани в сборника „Стъпки 8", който ще бъде разпространяван по време на Нощта на учените 2015 г. в София и в други градове в България.

Изпращайте вашите материали на адрес:  lazarova@usb-bg.org

Краен срок:  15 март 2015 г.

За допълнителна информация: (02) 943 30 22; 0887 853 234

Проект "Студентски стипендии"

От 01.04.2014г.  започва приемането на документи на студенти по проект "Студентски стипендии" за летния семестър на 2013-2014 г. Кандидатства се чрез страницата на проекта http://eurostipendii.mon.bg. Допускат се само редовни студенти с успех над 4.00 и положени всички изпити. Документи се подават в стая 1.313Б.

График       Указания за стипендия за успех        Указания за специална стипендия         Служебна бележка